FAQ

Fra TermvaktWiki
Revisjon per 23. mai 2010 kl. 13:48 av Martbo (Diskusjon | bidrag)
Gå til: navigasjon, søk

Her finner du ofte stilte spørsmål som termvaktene får av studenter.

Innhold

Utskriftsproblematikk

Jeg trykker på Print, men får ikke skrevet ut. Hva er galt?

Det kan være flere feil som har skjedd:

  1. Har du utskriftskvote igjen?
  2. Står det en feilmelding på skriveren? Spør en termvakt.
  3. Prøver du å skrive ut et dokument inne i en nettleser?
    • Utskrift fra nettlesere kan av og til skape problemer. Prøv å lagre filen først, for så å skrive den ut enten med print-kommandoen i linux, eller ved å åpne dokumentet i et annet program enn nettleseren i windows.

Jeg finner ingen skrivere i windows

Dette løser du ved å gjøre:

  • Start -> Settings -> Printers & Faxes
  • Velg Add a printer
  • Next -> Next
  • Velg Connect to this printer...
  • Skriv i Name: \\winprint64.uio.no\<printeren du vil bruke>
  • Next -> Next -> Finish

Brukerproblematikk

Hvordan kan jeg få et nytt passord ved UiO?

  • Møt opp på en betjent terminalstue med legitimasjon. Vi kan kun sende passordark i posten hvis henvendelsen kommer ifra din uio-epostadresse.

Programvare

Firefox henger seg, eller kan ikke startes, fordi den påstår at den allerede kjører

Av og til avslutter ikke Firefox seg riktig på en annen maskin du har vert logget inn på. Dette kan løses ved å kjøre pkill på maskinen der Firefox har hengt seg, eller slette .lock-filene i .mozilla-mappen din.

Se under Mozilla_Firefox#Vanlig_problem_med_Firefox for mer informasjon for å løse problemet.

Jeg har mistet alle de viktige filene mine

Ta en titt på vår side om backup

Personlige verktøy
Navnerom
Varianter
Handlinger
Navigasjon
Kategorier
Programvare
Andre
Translate
Verktøy