FAQ

Fra TermvaktWiki
Revisjon per 17. nov 2008 kl. 19:28 av Joakimsh (Diskusjon | bidrag)
Gå til: navigasjon, søk

Her finner du ofte stilte spørsmål som termvaktene får av studenter.

Innhold

Utskriftsproblematikk

Jeg trykker på Print, men får ikke skrevet ut. Hva er galt?

Det kan vere flere feil som har skjedd:

  1. Har du nok penger i utskriftskvoten din?
  2. Står det en feilmelding på skriveren? Spør en termvakt.
  3. Prøver du å skrive ut et dokument inne i en nettleser?
    • Skriving fra nettlesere kan av og til skape problem. Prøv å lagre filen først og skrive ut enten med print-kommandoen i linux, eller åpne dokumentet i et annet program enn nettleseren på windows.

Jeg finner ingen skrivere i windows

Dette løser du ved å gjøre:

  • Start -> Settings -> Printers & Faxes
  • Velg Add a printer
  • Next -> Next
  • Velg Connect to this printer...
  • Skriv i Name: \\akvarium.ifi.uio.no\<printeren du vil bruke>
  • Next -> Next -> Finish


Brukerproblematikk

Hvordan kan jeg få et nytt passord hvis jeg ikke kan dukke opp ved UiO?

  • Send en epost til termvakt[at]ifi.uio.no med brukernavnet ditt. Du vil da få nytt passord tilsendt til din folkeregistrerte postadresse.
Personlige verktøy
Navnerom
Varianter
Handlinger
Navigasjon
Kategorier
Programvare
Andre
Translate
Verktøy