FAQ

(Forskjell mellom revisjoner)
Gå til: navigasjon, søk
m
Linje 3: Linje 3:
 
== Utskriftsproblematikk ==
 
== Utskriftsproblematikk ==
  
'''Jeg trykker på Print, men får ikke skrevet ut. Hva er galt?'''
+
===Jeg trykker på Print, men får ikke skrevet ut. Hva er galt?===
  
 
Det kan vere flere feil som har skjedd:
 
Det kan vere flere feil som har skjedd:
Linje 10: Linje 10:
 
#* Betal for flere utskrifter i [http://studweb.uio.no StudentWeb].
 
#* Betal for flere utskrifter i [http://studweb.uio.no StudentWeb].
 
# Står det en feilmelding på skriveren? Spør en termvakt.
 
# Står det en feilmelding på skriveren? Spør en termvakt.
# Prøver du å skrive ut et dokument inne i en nettleser? Dette kan av og til skape problem med utskrifter, så det anbefales å lagre filen først og skrive ut enten med <code>print</code>-kommandoen i linux, eller åpne dokumentet i et annet program enn nettleseren på windows.
+
# Prøver du å skrive ut et dokument inne i en nettleser?
 +
#* Skriving fra nettlesere kan av og til skape problem. Prøv å lagre filen først og skrive ut enten med <code>print</code>-kommandoen i linux, eller åpne dokumentet i et annet program enn nettleseren på windows.
  
'''Jeg finner ingen skrivere i windows'''
+
===Jeg finner ingen skrivere i windows===
  
 
Dette løser du ved å gjøre:
 
Dette løser du ved å gjøre:
Linje 21: Linje 22:
 
* Skriv i ''Name'': <code>\\akvarium.ifi.uio.no\<printeren du vil bruke></code>
 
* Skriv i ''Name'': <code>\\akvarium.ifi.uio.no\<printeren du vil bruke></code>
 
* Next -> Next -> Finish
 
* Next -> Next -> Finish
 +
 +
 +
== Brukerproblematikk ==
 +
 +
===Hvordan kan jeg få et nytt passord hvis jeg ikke kan dukke opp ved UiO?===
 +
 +
* Send en epost til termvakt[at]ifi.uio.no med brukernavnet ditt. Du vil da få nytt passord tilsendt til din folkeregistrerte postadresse.

Revisjonen fra 17. nov 2008 kl. 19:28

Her finner du ofte stilte spørsmål som termvaktene får av studenter.

Innhold

Utskriftsproblematikk

Jeg trykker på Print, men får ikke skrevet ut. Hva er galt?

Det kan vere flere feil som har skjedd:

  1. Har du nok penger i utskriftskvoten din?
  2. Står det en feilmelding på skriveren? Spør en termvakt.
  3. Prøver du å skrive ut et dokument inne i en nettleser?
    • Skriving fra nettlesere kan av og til skape problem. Prøv å lagre filen først og skrive ut enten med print-kommandoen i linux, eller åpne dokumentet i et annet program enn nettleseren på windows.

Jeg finner ingen skrivere i windows

Dette løser du ved å gjøre:

  • Start -> Settings -> Printers & Faxes
  • Velg Add a printer
  • Next -> Next
  • Velg Connect to this printer...
  • Skriv i Name: \\akvarium.ifi.uio.no\<printeren du vil bruke>
  • Next -> Next -> Finish


Brukerproblematikk

Hvordan kan jeg få et nytt passord hvis jeg ikke kan dukke opp ved UiO?

  • Send en epost til termvakt[at]ifi.uio.no med brukernavnet ditt. Du vil da få nytt passord tilsendt til din folkeregistrerte postadresse.
Personlige verktøy
Navnerom
Varianter
Handlinger
Navigasjon
Kategorier
Programvare
Andre
Translate
Verktøy